مجلس اعیان انگلیس طرح ممانعت از برگزیت بدون توافق را تصویب کرد

به گزارش تور بالی اندونزی، دو روز پس از تصویب طرح ممانعت از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا در مجلس عوام این کشور، نمایندگان مجلس اعیان انگلیس نیز به این طرح رأی مثبت دادند.

مجلس اعیان انگلیس طرح ممانعت از برگزیت بدون توافق را تصویب کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، نمایندگان مجلس اعیان انگلیس روز آدینه طرح ممانعت از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را تصویب کردند.

این طرح که روز چهارشنبه در مجلس عوام انگلیس نیز به تصویب رسیده بود، دولت بوریس جانسون را موظف خواهد نمود که در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا تا ضرب الاجل 31 اکتبر (4 آبان) درخواست به تعویق افتادن برگزیت را به اتحادیه اروپا ارائه کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که پیش از این تهدید نموده بود در صورت ممانعت مجلس از برگزیت اقدام به برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد نمود، شامگاه چهارشنبه دقایقی پس از تصویب این طرح در مجلس عوام، روز سه شنبه 16 اکتبر (23 مهر) را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس اعلام نمود، اما نتوانست آرای مورد احتیاج برای انتخابات عمومی زودهنگام را کسب کند و در این اقدام خود نیز باخت.

بوریس جانسون در همان اولین نشست خبری خود به عنوان نخست وزیر انگلیس تأکید کرد که کشورش حداکثر تا روز 31 اکتبر تحت هر شرایطی اتحادیه اروپا را ترک خواهد نمود. وی البته چندین بار اعلام نموده است که لندن خواهان دستیابی به یک توافق نهایی با بروکسل و خروج از اتحادیه اروپا با توافق است.

با این حال اختلافات جدی بین انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص مرز ایرلند پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد و بوریس جانسون چندی پیش اعلام نمود اگر اتحادیه اروپا موضع خود را درباره مرز ایرلند تغییر ندهد، چشم انداز روشنی برای دستیابی به توافق وجود نخواهد داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 415

به "مجلس اعیان انگلیس طرح ممانعت از برگزیت بدون توافق را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اعیان انگلیس طرح ممانعت از برگزیت بدون توافق را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید