هشدار وزارت نیرو به مشترکان برق، یارانه برق چه کسانی قطع می گردد؟

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران، حائری، معاون وزیر نیرو در سفر استانی به اردبیل وعده داده بود که قرار نیست تعرفه برق مصرفی خانواده ها افزایش یابد. او بعلاوه اضافه نموده بود که یارانه مشترکان پرمصرف در سال آینده قطع می گردد و به صورت عادلانه به مشترکان کم مصرف اختصاص می یابد.

هشدار وزارت نیرو به مشترکان برق، یارانه برق چه کسانی قطع می گردد؟

همین تابستان سال جاری، افزایش قیمت قبض های برق یکی از بحث های داغ شبکه های مجازی بود. بسیاری از کاربران توییتر فارسی می گفتند با این که مصرف شان تغییری ننموده اما قبض برق شان چند برابر همواره محاسبه شده است.

روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران همان زمان اظهار داشت که بر اساس مصوبه هیات وزیران در ابتدای اردیبهشت ماه هفت درصد قیمت برق افزایش پیدا می نماید و برای مشترکان پرمصرف که 14 درصد مشترکان را تشکیل می دهند، 16 درصد به مبلغ برق آن ها اضافه می گردد. این یعنی در کل به رقم صورتحساب مشترکان پرمصرف 23 درصد اضافه می گردد.

قیمت برق تغییر نموده بود؟

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق هم با تاکید بر همین موضوع، در آن موقع می گفت تابستان ها به علت استفاده از وسایل سرمایشی، قبض برق مشترکانی که از وسایل پرمصرف سرمایشی استفاده می نمایند بیشتر می گردد اما خود آن ها متوجه این موضوع نیستند.

با وجود این شرحات اعتراضات مردم ادامه داشت. عده ای مُصر بودند که مقدار مصرف برق شان نسبت به مدت مشابه در سال پیش تغییری ننموده است اما قبض نجومی دریافت نموده اند. در حقیقت مردم معتقد بودند برق گران شده اما وزارت نیرو و شرکت توانیر این شایعه را رد کردند.

این اعتراضات ادامه داشت تا این که در نهایت سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: برق آن دسته از مشترکانی که دو برابر الگو مصرف می نمایند به گونه ای دیگر حساب می گردد. مقدار مصرف مازاد بر دو برابر الگو با تعرفه خرید برق از نیروگاه تنوپذیر (800 تومان به ازای هر کیلووات ساعت) محاسبه می گردد.

این یعنی قیمت برق برق افزایش نداشته است اما بنا بر همین اطلاعات و پیگیری های خبرنگاران از شرکت توزیع برق تهران، تغییراتی در محاسبه قیمت برق مشترکان پرمصرف اتفاق افتاده است.

شرکت توزیع برق به خبرنگاران شرح داده بود تمام مشترکانی که معترض هستند، مصرف بالایی دارند و به علت تغییر در محاسبات، از ارقام نو شوکه شده اند.

در نهایت، اوایل آبان ماه سال جاری، کاظم دلخوش، نماینده و عضو کمیسیون اقتصاد در صحن علنی مجلس ادعا کرد که وزارت نیرو در ماه های گذشته دست در جیب مردم نموده است. او گلایه نموده بود که قبض برق مردم در ماه های گذشته با تعرفه نیروگاه های تنوپذیر حساب شده است و نه حرارتی.

شاید به همین علت حالا که معاون وزیر نیرو اعلام نموده در سال نو برق گران نمی گردد اما یارانه برق افراد پرمصرف قطع می گردد، مردم نگران گرانی برق شده اند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2145

به "هشدار وزارت نیرو به مشترکان برق، یارانه برق چه کسانی قطع می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزارت نیرو به مشترکان برق، یارانه برق چه کسانی قطع می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید