چگونه از نیش حشرات در امان بمانیم؟

به گزارش تور بالی اندونزی، وزوز کردن یک پشه ممکن است آزار دهنده ترین صدای روی زمین باشد و اگر در منطقه ای هستید که پشه ها بیماری را منتقل می نمایند، ممکن است خطرناک باشد.

چگونه از نیش حشرات در امان بمانیم؟

اگر قصد سفر دارید و یا حتی در منزلتان هستید و نیش حشرات شما را آزار می دهند؛ این مطلب از خبرنگاران را دنبال کنید تا به سوال چگونه از نیش حشرات دور بمانیم پاسخ دهیم.

استفاده از گیاه مریم گلی و اکلیل کوهی

گیاه مریم گلی و اکلیل کوهی را درون زغال کباب بریزید. این روش به راحتی پشه ها را دور می نماید. استفاده از روغن ها و عصاره های طبیعی، چون اوکالیپتوس، دارچین و روغن کرچک هم برای دفع نیش پشه ها به کار برده می شوند. برای استفاده از این روش، 10 تا 25 قطره از این روغن ها را درون دو قاشق غذاخوری حلال، مخلوط نموده و به بدن بپاشید.

از سیر بهره ببرید

اگر از بوی سیر متنفر هستید، یک تکه پارچه را در آب سیر خیس کنید و پس از خشک شدن، آن را خارج از اتاق و یا محلی که زندگی می کنید، آویزان کنید. اگر هم برایتان فرقی نمی نماید که بوی سیر بدهید، یک چهارم حبه سیر را له کنید و با پنج لیوان آب مخلوط کنید و به صورت اسپری درآورید و به خود بپاشید. این روش پشه ها را از شما دور می نماید. بعلاوه می توانید یک بوته سیر را از سر در اتاقتان، آویزان کنید.

از اسپری سرکه بهره ببرید

استفاده از اسپری سرکه سیب و یا سرکه سفید هم می تواند پشه ها را دور کند.

لباس های ضخیم بپوشید

از پوشیدن لباس با پارچه های اسپندکس و سایر مواد سبک و نازک، که پشه ها می توانند به وسیله آن ها نیش بزنند، خودداری کنید. در عوض، مواد کاملا بافته شده مانند پنبه، جین، نایلون یا مواد از نوع بادشکن را انتخاب کنید که نفوذ حشرات در آن ها دشوارتر است. لباس هایی که محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش را ایجاد می نمایند معمولا محکم بافته می شوند و اغلب از گزش حشرات نیز محافظت می نمایند.

از رنگ های تیره پرهیز کنید

هنگام بیرون رفتن لباس های روشن را انتخاب کنید. بعضی از پشه ها، به ویژه گونه هایی که در طول روز نیش می زنند، در واقع رنگ های تیره را ترجیح می دهند.

کاشتن گیاهان پشه گریز

کاشتن و یا نگهداری از گیاهان، چون علف گربه، اکلیل کوهی، بالنگ، اسطوخودوس، دارچین و نعناع است. این گیاهان مانع جذب پشه ها می شوند یا به عبارتی به گیاهان پشه گریز معروف هستند.

از پشه بند بهره ببرید

اگر فضای شما به خوبی کنترل نشده است، استفاده از پشه بند و پنکه و کولر برای داشتن فضایی بدون پشه پیشنهاد می کنیم.

فضاهای سبز را اصلاح کنید

کوتاه کردن علف های هرز در حیاط و جمع آوری آن ها و زباله ها، مکانی کمی را برای پنهان و رشد پشه ها فراهم می نماید.

آب های ساکن و کم را از بین ببرید

پشه ها می توانند در آب های کم و ساکن فراوری مثل نمایند؛ بنابراین هفته ای یکبار، مکان هایی که آب کم و ساکن قرار می گیرند را تخلیه کنید.

ضایعات قهوه و چای را پخش کنید

پخش شدن تفاله قهوه و چای در کل حیاط یا فضای اطراف خانه خود، از گزش حشرات جلوگیری نمی نماید، اما مطالعات نشان داده است که آن ها فراوری مثل پشه ها را محدود می نمایند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب 4 روش عالی برای تمیز کردن کف اتو را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2236

به "چگونه از نیش حشرات در امان بمانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از نیش حشرات در امان بمانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید