چین برای عضویت پاکستان در گروه تامین کنندگان هسته ای کوشش می نماید

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران: چین درحالی برای عضویت پاکستان در گروه تامین کنندگان هسته ای (NSG) کوشش می نماید که آمریکا در زمان باراک اوباما از دهلی نو در خصوص عضویت هند در این گروه تاکید نموده بود.

چین برای عضویت پاکستان در گروه تامین کنندگان هسته ای کوشش می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، درحالی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سفرش به دهلی نو از هند برای عضویت در گروه تامین نمایندگان هسته ای تاکید نموده است، مقامات چین نیز خواهان عضویت پاکستان در گروه جهانی تجارت هسته ای هستند.

تامین نمایندگان هسته ای (NSG) گروهی است که با هدف اطمینان از عدم انحراف تجارت فناوری هسته­ ای غیرنظامی به سمت ساخت تسلیحات هسته­ ای تأسیس شده است.

بر اساس منابع پاکستانی، مقامات چین در بازدید ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد ارتش پاکستان از این کشور اطمینان داند که از اسلام آباد در هر موقعیتی پشتیبانی خواهند کرد.

در دیدارهای راحیل شریف همچنین گفته شده که اگر آمریکا خواهان کوشش برای عضویت هند در گروه تامین نمایندگان هسته ای است، مقامات پکن نیز برای عضویت اسلام آباد در این گروه کوشش می نمایند.

کارشناسان پاکستانی براین باورند که همکاری پکن با اسلام آباد دراین خصوص اقدامی مثبتی و مطمئن برای پاکستان است.

بر اساس گزارش ها، از اظهارات مقامات پاکستانی تعیین می گردد که پیشرفت توافقنامه هسته ای غیرنظامی هند و آمریکا و توافقنامه های دیگر این دو کشور برای دولت اسلام آباد بسیار نگران نماینده بوده است.

گفته می گردد که حمایت واشنگتن از هند درمورد عضویت این کشور در گروه 48 عضوی تامین نمایندگان هسته ای نشاندهنده پیشرفت مهم و روشن در توافقنامه هسته ای غیرنظامی هند و آمریکا است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته برای شرکت در مراسم روز دموکراسی هند، از این کشور بازدید کرد و علاوه بر امضای توافقنامه های دیگر در زمینه توافقنامه هسته ای در بخش غیرنظامی هند با آمریکا نیز پیشرفت های داشته اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 641

به "چین برای عضویت پاکستان در گروه تامین کنندگان هسته ای کوشش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای عضویت پاکستان در گروه تامین کنندگان هسته ای کوشش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید