تور ارزان هند: چین ربات های مجهز به سلاح را به مرز هند فرستاد

به گزارش تور بالی اندونزی، گزارش منتشر شده از سوی یک رسانه هندی، از حضور دستکم 400 پلتفرم رباتیک مسلح که چین به مرز های میان دو کشور ارسال نموده، خبر می دهد.

تور ارزان هند: چین ربات های مجهز به سلاح را به مرز هند فرستاد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش ایرنا، چین قدرت ارتش دفاعی خود در مرزهایش با هند را با فرستادن پلتفرم های رباتیک مجهز به سلاح افزایش می دهد. این واحد های اتوماتیک قرار است نقاط کوری را پوشش دهند که سربازان در کوشش برای مبارزه در ارتفاعات منطقه مورد مناقشه تبت هستند که هر دو کشور ادعای حق حاکمیت آن را دارند.

گزارش ها حاکی است چین وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین را در کوشش برای تقویت موقعیت مرزی اش به این منطقه ارسال نموده است. براساس اطلاعات بدست آمده، ارتش آزادی مردمی چین در سال 2014 به این تکنولوژی دست یافته، اما تا به امروز از آن استفاده ای ننموده بود.

در حال حاضر ارتش چین از 2 نوع مختلف وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین به نام های شارپ کلاو و مول 200 استفاده می نماید. نوع اول را می توان با کنترل از راه دور به علاوه با پتانسیل اجرای عملیات ناشناس راهنمایی کرد و از دومی برای عملیات حمل و نقل سلاح تا 200 کیلوگرم با بُرد 50 کیلومتر استفاده می گردد.

براساس این گزارش دستکم 400 پلتفرم رباتیک مجهز به سلاح به ناحیه مرزی چین و هند اعزام شده است. در پاسخ به این اقدام چینی ها، هند می گوید درباره آمادگی نظامی ارتش خود بازبینی هایی را در مرز با چین با اعزام سربازان اضافی و توپخانه در منطقه انجام می دهد.

پیش تر تلویزیون ملی چین سی سی تی وی از پیوستن ربات ها به ارتش این کشور خبر داده بود و از استراتژی ساخت چین 2025 به عنوان ابتکار صنعتی آینده چین که این کشور را به یکی از مهمترین گردانندگان رباتیک در دنیا بدل می نماید پرده برداشته بود. براساس داده های فدراسیون بین المللی رباتیک، چین در رده نخست فروش ربات های صنعتی در دنیا به شمار می رود در حالی که آمریکا در رده چهارم قرار گرفته است.

چهارمین کنفرانس رباتیک دنیا که در سال 2018 با موضوع خلق تکانه هوش مصنوعی برای دوران نوِ گگرددگی و منافع مشترک در پکن برگزار گردید، اشاره های روشنی به دنیا درباره به قدرت رسیدن چین در این زمینه و تبدیل این کشور به قطب تکنولوژی رباتیک و خرید و فروش آن تا سال 2025 داده شد.

با وجود هشدار ها از سوی سازمان های حقوق بشری مانند سازمان عفو بین الملل و مدرسه بین الملل حقوق هاروارد در امور حقوق بشر، کوشش برای توسعه میدان های جنگی رباتیک با سرعت ادامه دارد. سازمان های حقوق بشری این اقدامات را به شدت محکوم می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2070

به "تور ارزان هند: چین ربات های مجهز به سلاح را به مرز هند فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: چین ربات های مجهز به سلاح را به مرز هند فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید