گذراندن دوره دوم ترامپ بدون جنگ با ایران فقط با معجزه ممکن خواهد بود

به گزارش تور بالی اندونزی، در عرض یک هفته ایالات متحده یا دونالد ترامپ یا جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهد نمود. ترامپ یا بایدن علاوه بر مقابله با بیماری همه گیرکرونا و بهبود مالی، باید با مجموعه ای از فشارهای جهانی نیز مقابله نمایند.

گذراندن دوره دوم ترامپ بدون جنگ با ایران فقط با معجزه ممکن خواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وب سایت شبکه سی ان بی سی نوشت: زوال روابط پکن-واشنگتن، در پی کوشش دو اقتصاد عظیم دنیا برای اصلاح روابط تجاری تشدید شده است. طی چهار سال گذشته، دولت ترامپ مسئولیت طیف گسترده ای از نارضایتی ها از جمله سرقت از مالکیت معنوی ، شیوه های تجارت ناعادلانه و اخیراً بیماری همه گیر ویروس کرونا بر گردن چین انداخته است. ژنرال مک مستر که دومین مشاور امنیت ملی ترامپ بود هفته گذشته در اظهار نظری از چین به عنوان عظیمترین تهدید امنیت ملی ایالات متحده نام برد.

ریچارد فونتین، مدیرعامل مرکز امنیت جدید آمریکایی، به سی ان بی سی گفت: هر کدام از دولت هایی که سر کار می آیند باید به سرعت مجموعه زیادی از تعرفه های بر کالاهای چینی را اعمال نمایند. البته پیش از این بایدن گفته که اعمال تعرفه ها را آنالیز خواهد نمود اما طرحی ارائه نداده است. به نظر می رسد. احتمالاً او به دنبال چیزی متفاوت از پکن باشد. وی همچنین گفته که در طول فعالیت سیاسی خود بیش از هر رهبر دنیا با شی جین پینگ وقت گذرانده است. که ترامپ چنین تجربه ای ندارد.

ترامپ که در سال 2016 برای متوقف کردن جنگهای خاتمه ناپذیر مضحک در خاورمیانه کارزار انتخاباتی را شروع کرد، اوایل ماه جاری در توییتر خود خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی که در حال حاضر در افغانستان خدمت می نمایند تا کریسمس در خانه خواهند بود. با این حال بنیامین فریدمن در تبادل نظر با سی ان بی سی گفت: ترامپ چهار سال وقت داشته است و به هیچ جنگی خاتمه نداده است. وی مشاوران امنیت ملی و دبیران امور خارجه را که از ادامه جنگ حمایت می کردند ، انتخاب کرد.

بایدن به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری ، تجربه خود را در زمینه شکل گیری دیپلماسی ایالات متحده و اولویت های امنیت ملی در خاورمیانه در دست اجرا دارد. فریدمن گفت: بایدن سیاستمداری باتجربه است و اگر به طور کامل کوشش های جنگی آمریکا خاتمه نیابد، سیاست به سمت کاهش خواهد رفت. با این وجود بایدن هنگامی که سناتور بود ، از حمله سال 2001 به افغانستان و حمله سال 2003 به عراق حمایت می کرد. به عنوان معاون رئیس جمهور ، بایدن خواهان کاهش نیروها در افغانستان و عراق بود و از آن موقع حمله به عراق را اشتباه خوانده است.

ترامپ قبلاً گفته بود که می خواهد با ایران به توافق گسترده تری دست یابد که محدودیت های سختگیرانه تری در کار موشک های هسته ای و بالستیک آن ایجاد کند و نقش فعالیت های منطقه ای ایران را کاهش دهد. اما تا زمانی که تحریم های ایالات متحده برقرار باشد، تهران از مذاکره خودداری خواهد نمود.

در ماه اکتبر، ایالات متحده به طور یک جانبه تحریم های سازمان ملل را علیه تهران به وسیله یک فرآیند بازگشت سریع برقرار کرد که سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قبلا گفته بودند واشنگتن صلاحیت اجرای آن را ندارد زیرا در سال 2018 از توافق هسته ای خارج شد. در موضوع ایران ، ما می دانیم که بایدن سعی خواهد نمود دوباره وارد برجام گردد. اما گذراندن دوره دوم ترامپ بدون جنگ با ایران فقط با معجزه ممکن خواهد بود.

به نظر می رسد کوشش های ترامپ برای قطع توافق با کره شمالی جهت خود را طی نموده است. سخت است بگویم که اگر او دوباره انتخاب گردد چه اتفاقی می افتد. اما با توجه به سابقه نمی توان دوباره تنش را رد کرد. بایدن دیدارهای ترامپ با کیم را عکس دریافت توصیف نموده است.

بایدن همچنین تأکید نموده است که ایالات متحده برای پیشبرد مذاکرات با کیم احتیاج به همراهی متحدانش و هماهنگی با چین دارد. بایدن از دولت ترامپ به دلیل خدشه دار کردن روابط واشنگتن با متحدان مهم آسیایی مانند کره جنوبی انتقاد نموده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1423

به "گذراندن دوره دوم ترامپ بدون جنگ با ایران فقط با معجزه ممکن خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذراندن دوره دوم ترامپ بدون جنگ با ایران فقط با معجزه ممکن خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید