بایدن: رفتار ترامپ در قبال بحران کرونا، غیر مسئولانه است، نپذیرفتن نتیجه انتخابات برای آمریکا مایه آبروریزی است، خواستار انتقال آرام قدرت هستیم

به گزارش تور بالی اندونزی، رئیس جمهور منتخب آمیکا تدابیر ترامپ در قبال بحران کرونا را غیر مسئولانه خواند و گفت که اگر ترامپ حاضر نشود نتیجه انتخابات را بپذیرد و با تیم ما برای انتقال قدرت همکاری کند، افراد بیشتری در آمریکا در اثر کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

بایدن: رفتار ترامپ در قبال بحران کرونا، غیر مسئولانه است، نپذیرفتن نتیجه انتخابات برای آمریکا مایه آبروریزی است، خواستار انتقال آرام قدرت هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت واشنگتن در سخنانی در ایالت دلاوِر بیان کرد که وی می خواهد اقتصاد آمریکا به روال عادی خود بازگردد و به شکلی امن و مسئولانه بازگشایی گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بایدن اضافه کرد: باید دموکرات ها و جمهوری خواهان را زیر یک سقف جمع کنیم و برای بهبودی اوضاع مالی شروع به کار کنیم.

وی در ادامه سخنرانی خود در شهر ویلمینگتن ایالت دلاور مطرح نمود: در صورتی که ترامپ حاضر نگردد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرد و با تیم ما برای انتقال قدرت همکاری کند، افراد بیشتری در آمریکا در اثر کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

نامزد برنده دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه به بحران کرونا در کشورش اشاره نمود و گفت: اگر در مقابله با این ویروس هماهنگی نداشته باشیم، این به معنای مرگ و میر بیشتر مبتلایان خواهد بود.

رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا اقدامات ترامپ در برابر بحران کرونا را غیر مسئولانه خواند و توضیح داد: رئیس جمهور آمریکا باعث ایجاد تشکیک و تردید مردم آمریکا در مورد واکسن کرونا می گردد.

وی که این اظهارات را در سخنرانی مشترک با کاملا هریس معاون اول خود عنوان می کرد، بر لزوم دستیابی هر چه سریعتر تیم او به برنامه توزیع واکسن دولت ترامپ تاکید نمود.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ادامه خواهان یکپارچگی و وحدت در آمریکا شد و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر انتقال قدرت به آرامی صورت بگیرد.

بایدن تاکید نمود که آنچه ترامپ در رابطه به ویروس کرونا انجام می دهد، یک رفتار غیر مسئولانه است، این در حالی است که امکان نجات جان بسیاری مردم مبتلا وجود دارد.

رئیس جمهور منتخب اضافه کرد: ما 20 میلیون آمریکایی داریم که به دلیل بحران مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در معرض تهدید از دست دادن منازل خود قرار دارند.

جو بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید نمود که اقدام ترامپ در نپذیرفتن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیش از آنکه مانع انجام وظایف او گردد مایه آبروریزی برای جامعه آمریکا نیز هست.

وی گفت که امیدوار است رئیس جمهور کنونی آمریکا تا قبل از تاریخ 20 ژانویه 2021 (زمان انتقال قدرت) کمی فرهیخته تر گردد.

بایدن همچنین گفت که کنگره باید برای مقابله با پیامدهای مالی ناشی از شیوع کرونا چندین هزار میلیارد دلار برای حمایت از کارگران، کسب وکارها و دولت های محلی و ایالتی اختصاص دهد.

وی در ادامه با انتقاد از اقدام ترامپ در خروج از سازمان بهداشت دنیای در پی شیوع ویروس کرونا تاکید نمود که ایالات متحده به سازمان بهداشت دنیای باز خواهد گشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1463

به "بایدن: رفتار ترامپ در قبال بحران کرونا، غیر مسئولانه است، نپذیرفتن نتیجه انتخابات برای آمریکا مایه آبروریزی است، خواستار انتقال آرام قدرت هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: رفتار ترامپ در قبال بحران کرونا، غیر مسئولانه است، نپذیرفتن نتیجه انتخابات برای آمریکا مایه آبروریزی است، خواستار انتقال آرام قدرت هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید