17 روغن اسانسی که در مبارزه با چین وچروک مثل معجزه می مانند

به گزارش تور بالی اندونزی، پیری پوست مسئله ای است که هیچ کس نمی تواند از آن فرار کند. تنها کاری که می توانید بکنید این است که فرآیند پیری پوست را به تأخیر بیندازید. افراد به دلایل مختلف ترجیح می دهند برای مبارزه با پیری پوست از روغن های اسانسی استفاده نمایند. این روغن ها غلیظ بوده و حاوی ترکیبات فرار گیاهان هستند. روغن های اسانسی غنی از آنتی اکسیدان ها هستند و از آسیب تماشا پوست به وسیله رادیکال های آزاد جلوگیری می نمایند، چین وچروک را کاهش می دهند و پوست را هیدراته، شاداب، روشن و درخشان نگه می دارند. روغن های اسانسی برخلاف محصولات ضدپیری هیچ ماده شیمیایی ندارند . می توانید به جای این محصولات از روغن های اسانسی بهره ببرید و سلامت پوست خود را افزایش دهید. امروز در مجله خبرنگاران برای شما یک مقاله مفید آماده نموده ایم و قرار است در آن به معرفی برترین روغن های اسانسی برای از بین بردن چین وچروک بپردازیم. تا سرانجام این مقاله با ما همراه باشید .

17 روغن اسانسی که در مبارزه با چین وچروک مثل معجزه می مانند

روغن های اسانسی چطور به کاهش چین وچروک یاری می نمایند؟

روغن های اسانسی ظاهر چین وچروک اطراف دهان، زیر چشم، گوشه های چشم، پیشانی، چانه و گردن را کاهش می دهند. در ادامه به نحوه اثربخشی روغن های اسانسی اشاره نموده ایم .

1. حاوی آنتی اکسیدان ها هستند

آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد حیاتی هستند. روغن های اسانسی سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و می توانند به کنترل فعالیت رادیکال های آزاد و کاهش استرس اکسیداتیو روی پوست یاری نمایند. این موضوع به جوان نگه داشتن پوست یاری می نماید .

2. در جوانسازی و مرطوب کردن پوست مفید هستند

مرطوب کردن پوست یکی دیگر از برترین روش ها برای کنترل چین وچروک و خطوط ظریف به شمار می رود. با افزایش سن سطح کلاژن کاهش پیدا می نماید و پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. این موضوع منجر به بروز چین وچروک و خطوط ظریف می گردد . ماساژ دادن روغن های اسانسی روی پوست به وسیله هیدراته کردن پوست به برگرداندن قابلیت ارتجاعی پوستتان یاری می نماید. این موضوع در کاهش ظاهر چین وچروک و خطوط ظریف اثرگذار است و پوست دهیدراته و بی روح را روشن و درخشان می نماید. روغن های اسانسی به برطرف کردن کامل چین وچروک یاری می نمایند. این روغن ها زمانی که روی پوست مالیده شوند، ظاهر چین وچروک را کم نموده و پوست را جوان می نمایند.

17 روغن اسانسی برتر برای از بین بردن چین وچروک پوست

در ادامه لیستی از 17 روغن اسانسی را در اختیارتان قرار داده ایم که در کاهش چین وچروک و خطوط ظریف اثرگذار هستند.

1. روغن اسانسی لیمو

روغن لیمو سرشار از آنتی اکسیدان ها است که به وسیله خنثی کردن رادیکال های آزاد از پوست در برابر استرس محافظت می نماید. این روغن حاوی اسید اسکوربیک، آلفا توکوفرول (یک ترکیب ضدپیری) و گلوتاتیون است که از پوست در برابر آسیب ناشی از نور خورشید محافظت می نمایند. مالیدن روغن لیمو روی پوست سد دفاعی پوست را مستحکم نموده و از پیری زودرس پوست و شکل گیری چین وچروک پیشگیری می نماید. این روغن رنگ پوست را هم یکنواخت می نماید.

2. روغن رزماری

یکی دیگر از برترین روغن های اسانسی برای برطرف چین وچروک پوست روغن رزماری است. این روغن خواص ضدباکتریایی دارد و می تواند مسائل پوستی از جمله درماتیت، اگزما و روزاسه را درمان کند. علاوه بر این برای حفظ سلامت پوست مفید است. روغن رزماری از استرس اکسیداتیو پیشگیری می نماید که یکی دیگر از علل پیری پوست به شمار می رود. عصاره رزماری آنتی اکسیدان دارد که از تغییر لیپیدهای طبیعی سطح پوست پیشگیری می نماید و در به تأخیر انداختن پیری پوست مفید است.

3. روغن اسانسی چوب صندل

چوب صندل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. این ترکیب رادیکال های آزاد را از بین می برد، استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و پوست را سالم نگه می دارد. در تحقیقات مختلف نشان داده شده که روغن چوب صندل در درمان زگیل، پسوریازیس، آکنه یا جوش و اگزما اثربخش است.

4. روغن اسانسی رز

روغن اسانسی رز یکی از گران ترین روغن های اسانسی موجود در دنیا به شمار می رود. روغن رز به حفظ سلامت پوست یاری می نماید. عصاره رز حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی است. روغن رز محصول جانبی فرآیند فراوری گلاب محسوب می گردد. حتی گلاب هم حاوی 10 تا 50 درصد روغن رز است. این روغن فوق العاده ممکن است به حفظ سلامت و جوانی پوستتان یاری کند.

5. روغن مریم گلی

می خواهید با چین وچروک و خطوط ظریف موجود روی پوست خود مبارزه کنید؟ از روغن مریم گلی بهره ببرید. این روغن خواص ضدافسردگی طبیعی دارد، حاوی آنتی اکسیدان ها است و آسیب تماشا پوست به وسیله رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. رادیکال های آزاد می توانند به DNA پوست آسیب برسانند و سرعت فرآیند پیری پوست را افزایش دهند. استفاده از روغن اسانسی مریم گلی می تواند چین وچروک را به حداقل برساند و پوست را جوان نگه دارد.

6. روغن اسانسی لاوندر یا اسطوخودوس

روغن اسانسی اسطوخودوس که به آن روغن لاوندر هم گفته می گردد، عصاره گل لاوندر است. این روغن حاوی خواص ضدالتهابی، ضدمیکروبی و آنتی اکسیدانی است. استفاده از روغن اسانسی اسطوخودوس می تواند پوست را نرم تر کند، از آن در برابر عفونت های باکتریایی و قارچی محافظت کند و جای زخم و آفتاب سوختگی را کاهش دهد. روغن لاوندر یک گزینه عالی برای از بین بردن چین وچروک به شمار می رود. این روغن اثرات مثبتی روی پوست می گذارد.

7. روغن یلانگ یلانگ

روغن اسانسی یلانگ یلانگ خواص آنتی اکسیدانی دارد و با رادیکال های آزاد مبارزه می نماید. این موضوع به احیاء پوست و ترمیم آن به وسیله کاهش اثرات رادیکال های آزاد یاری می نماید.

8. روغن اسانسی انار

روغن هسته انار یک آنتی اکسیدان موضعی قوی است. این روغن غنی از ترکیبات فعال است که خواص آنتی اکسیدانی، ضدسرطانی و ضدمیکروبی دارد. بر اساس نتایج یک مطالعه این روغن به وسیله تحریک کراتینوسیت ها (سلول های اپیدرمال که کراتین فراوری می نمایند) به ترمیم اپیدرم ها (لایه فوقانی پوست) یاری می نماید. روغن ذکر شده خاصیت ارتجاعی پوست و سطح پروتئین های کلیدی پوست را بهبود می بخشد که سفتی پوست را حفظ می نمایند. حتی خود انار و عصاره ی آن هم برای پوست مفید هستند. این روغن می تواند از پوست شما در برابر پیری ناشی از قرار گرفتن در برابر اشعه های مضر فرابنفش خورشید (UV) محافظت کند.

13. روغن اسانسی رزهیپ

روغن رزهیپ روی پوست اثرات ضدالتهابی دارد. این روغن حاوی اسید لینولئیک، کاروتنوئیدها و توکوفرول (ویتامین E که خواص ضدپیری دارد) است. روغن هسته رزهیپ اسید فنولیک هم دارد که از التهاب و استرس اکسیداتیو پیشگیری می نماید که هر دو سرعت فرآیند پیر شدن پوست را افزایش می دهند.

10. روغن هسته هویج

روغن هسته هویج حاوی SPF یا فاکتور حفاظت از پوست در برابر خورشید است. از این روغن به دلیل داشتن فعالیت های آنتی اکسیدانی به طور گسترده در محصولات مختلف استفاده می گردد. یک مطالعه در هند به این نتیجه رسید که روغن هسته هویج به وسیله پیشگیری از تجزیه سلول های پوستی سالم، پوست را جوان می نماید.

11. روغن فرانکنشتاین

این روغن مکانیسم دفاعی پوست را در برابر باکتری های مضر بهبود می بخشد. علاوه بر این رنگ پوست را یکنواخت نموده و قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می نماید. یک مطالعه نشان داد که روغن فرانکنشتاین خواص ضدالتهابی دارد. این روغن به رشد بافت پوست یاری نموده و از التهاب پیشگیری می نماید. علاوه بر این می تواند به وسیله کاهش ظاهر استرچ مارک یا ترک های پوستی و اسکارهای روی پوست بهبود زخم را بهبود ببخشد. بنابراین ممکن است اثرات مشابهی روی چین وچروک داشته باشد.

12. روغن اسانسی گرانیوم

روغن اسانسی گرانیوم فواید متعددی برای پوست دارد. این روغن حاوی خواص ضدعفونی نماینده و بهبوددهنده زخم است. روغن گرانیوم منجر به عوارض جانبی یا تحریک پوست نمی گردد. علاوه بر این روغن ذکر شده می تواند مسائل پوستی را بهبود ببخشد. این روغن ممکن است اگزما و درماتیت را بهبود ببخشد و چربی اضافی پوست را کاهش دهد. روغن گرانیوم خواص آنتی اکسیدانی دارد و به همین خاطر پوست را سالم و جوان نگه می دارد.

13. روغن اسانسی نرولی

روغن اسانسی نرولی از گل های درخت پرتقال تلخ استخراج می گردد. این روغن نسبتا گران قیمت است، چون 850 کیلوگرم از گل نرولی برداشت می گردد تا 1 کیلوگرم روغن نرولی فراوری گردد! این روغن خواص ضدمیکروبی، ضدعفونی نماینده و آرام بخش دارد. علاوه بر این پوست خسته را جوانسازی می نماید و به پوست درخشندگی هدیه می دهد.

  • 27 توصیه طلایی برای به دست آوردن پوست صاف و درخشان

14. روغن اسانسی هلیکریزوم

روغن هلیکریزوم از گیاهی استخراج می گردد که در اروپای جنوبی و مدیترانه یافت می گردد. این روغن اسانسی خواص ضدمیکروبی، ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی، ضدآکنه و بهبوددهنده زخم دارد. این خواص روغن هلیکریزوم آن را تبدیل به یکی از برترین محصولات طبیعی ضدپیری می نمایند. می توانید برای مراقبت از پوست خود و مبارزه با مسائل پوستی مختلف از این روغن بهره ببرید.

15. روغن میره

دو مطالعه به این نتیجه رسیدند که روغن های اسانسی میره و فرانکنشتاین زمانی که با هم استفاده شوند، سلامت پوست را بهبود می بخشند و جریان خون را افزایش می دهند. هر دو مورد ذکر شده پوست را هیدراته و جوان نگه می دارند و چین وچروک را از پوست دور می نمایند. روغن اسانسی میره در برابر عفونت های قارچی اثرگذار بوده و در دور کردن عفونت ها از پوست مفید است.

16. روغن درخت سرو

از زمان های قدیم از روغن اسانسی درخت سرو به دلیل داشتن خواص درمانی استفاده می شد. معطرترین ترکیب این روغن سدرول (cedrol) نام دارد که به وسیله بهبود فعالیت فیبروبلاست فراوری کلاژن را تحریک می نماید. این موضوع به کاهش چین وچروک و خطوط ظریف یاری می نماید. روغن درخت سرو خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی دارد که هر دو برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست مفید هستند.

17. روغن پاچولی

یک مطالعه در چین به این نتیجه رسید که روغن اسانسی پاچولی به شکل گیری چین وچروک روی پوست موش هایی یاری کرد که در معرض نور خورشید قرار داشتند. بنابراین روغن ذکر شده از پیری پوست در اثر روبرو با نور خورشید محافظت می نماید. روغن اسانسی پاچولی خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دارد و به همین خاطر قرمزی را کاهش می دهد و به دور کردن عفونت ها از پوست یاری می نماید.

برترین روغن های حامل برای رقیق کردن روغن های اسانسی

در بالا 17 روغن اسانسی را نام بردیم که چین وچروک را کاهش می دهند. فاکتورهایی مثل آلودگی، آسیب ناشی از اشعه های مضر فرابنفش خورشید، خشکی و از دست دادن سد دفاعی طبیعی پوست می توانند سرعت پیری پوست را افزایش دهند. روغن های اسانسی می توانند به وسیله ترمیم پوست سرعت پیری پوست را کاهش دهند. هرچند نمی توانید روغن های اسانسی را به طور مستقیم روی پوست خود بمالید، بلکه اول باید آن ها را با یک روغن حامل رقیق کنید. در ادامه چند روغن حامل را معرفی نموده ایم.

1. روغن بادام

اسیدهای چرب موجود در این روغن به بهبود رنگ پوست یاری نموده، پوست را هیدراته نموده و آن را نرم می نمایند.

2. روغن آووکادو

مالیدن روغن آووکادو روی پوست فراوری کلاژن را بهبود می بخشد و به روش های مختلف سلامت پوست را افزایش می دهد.

3. روغن آرگان

مصرف و مالیدن روغن آرگان به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست یاری می نماید.

4. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به حفظ سد دفاعی پوست یاری می نماید.

5. روغن هسته انگور

این روغن به ویتامین E یاری می نماید در مراقبت از پوست بهتر عمل کند. روغن ذکر شده بعلاوه حاوی پروآنتوسیانیدین بوده که نوعی آنتی اکسیدان است که قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می نماید.

چطور از روغن های اسانسی استفاده کنیم؟

حتما باید قبل از استفاده از روغن اسانسی آن را با روغن حامل ترکیب کنید. دلیل این موضوع این است که روغن های اسانسی زمانی که در شکل غلیظ هستند، ممکن است خطراتی را در پی داشته باشند. از روغن اسانسی دلخواه خود به روش زیر بهره ببرید.

  • 10 قطره روغن حامل را که تقریبا معادل یک قاشق چای خوری است، با روغن اسانسی ترکیب کنید.
  • مخلوط روغن ها را روزی دو بار روی صورت خود بمالید.

عوارض جانبی روغن های اسانسی

اگرچه روغن های اسانسی فواید متعددی دارند، اما ممکن است منجر به مسائلی شوند. برای مثال ممکن است بعد از استفاده از آن ها دچار واکنش های آلرژیک شوید. اگر به روغن های اسانسی آلرژی داشته باشید، ممکن است علائم زیر را تجربه کنید.

  • راش یا بثورات پوستی
  • قرمزی پوست
  • برآمدگی پوست
  • خارش
  • عطسه کردن
  • آبریزش بینی

به همین خاطر است که باید قبل از استفاده از روغن های اسانسی تست پچ را انجام دهید. برای انجام این تست اندازه کمی از روغن را روی بخش کوچکی از پوست بازو یا ساعد خود بمالید. ناحیه مدنظر را با یک تکه پارچه یا بانداژ بپوشانید. 24 ساعت صبر کنید. سپس ناحیه مدنظر را آنالیز کنید. اگر پوستتان هیچ واکنش آلرژیکی نشان نداد، یعنی استفاده از آن روی پوست برای شما بی خطر است.

توجه

قبل از به کار کردن روغن های اسانسی معرفی شده در این مقاله حتما با متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید هیچ خطری پوستتان را تهدید نمی نماید.

سخن آخر

روغن های اسانسی که انواع مختلفی دارند، برای سلامت پوست بسیار مفید هستند. یکی از فواید روغن های اسانسی این است که ظاهر چین وچروک و خطوط ظریف را کاهش می دهند. در مقاله ای که امروز در مجله خبرنگاران در اختیارتان قرار دادیم، لیستی از 17 روغن اسانسی برتر برای مبارزه با چین وچروک را در اختیارتان قرار دادیم. حتما این روغن ها را امتحان کنید و نظرات خود را درباره اثربخشی آن ها با ما و مخاطبان دیگر در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

منبع: style craze

منبع: دیجی استایل
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2149

به "17 روغن اسانسی که در مبارزه با چین وچروک مثل معجزه می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 روغن اسانسی که در مبارزه با چین وچروک مثل معجزه می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید