بایدها و نبایدهای تغذیه ای در ایام امتحانات

به گزارش تور بالی اندونزی، کارشناس برنامه تغذیه نوجوانان در دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره بایدها و نبایدهای تغذیه ای دانش آموزان در ایام امتحانات توضیحاتی را ارائه کرد.

بایدها و نبایدهای تغذیه ای در ایام امتحانات

به گزارش تور بالی اندونزی به نقل از تور بالی اندونزی، مریم زارعی کارشناس برنامه تغذیه نوجوانان در دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ، با اشاره به نکات تغذیه ای دانش آموزان در شب امتحانات و حتی کنکور اظهار کرد: داوطلبان کنکور و دانش آموزان در وعده شام باید غذای سبک مصرف نمایند تا هضم آن غذا آسان شده و خواب راحتی داشته باشند.

  • خوردن دوغ و ماست ترش در ایام امتحانات ممنوع

او با اشاره به اینکه برای دانش آموزان در روز امتحان صبحانه باید اهمیت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: دانش آموزان باید در ساعات مطالعه از خوردن ماست و دوغ ترش که ممکن است خواب آور باشد بپرهیزند و همچنین از مصرف روزانه شیر و ماست شیرین غافل نشوند.

آشنایی با تغذیه ای که برای ایام امتحانات مناسب تر است

زارعی بیان نمود: داوطلبان کنکور و دانش آموزان باید یک لیوان شیر کم چرب در شب قبل از امتحان مصرف نمایند؛ زیرا این کار باعث آرامش و خواب راحت تر آن ها می گردد.

او با اشاره به اهمیت تغذیه دانش آموزان، اضافه نمود: چای، قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار مثل نوشابه های گازدار در شب امتحان به علت کافئین بالا باعث اضطراب و بی خوابی خواهند شد. اگر دانش آموزان احساس خستگی دارند، کمی استراحت نموده و از محرک هایی مثل قهوه برای بیدار ماندن استفاده ننمایند.

او تاکید نمود: مصرف فست فودها، سیب زمینی سرخ شده و غذاهای سنگین و چرب که موجب اختلال در خواب می شوند در شب امتحان ممنوع است. غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی، برنج و نان که سبک تر هستند به دلیل تاثیر در بهبود کیفیت خواب، در شب امتحان مفیدتر هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1213

به "بایدها و نبایدهای تغذیه ای در ایام امتحانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای تغذیه ای در ایام امتحانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید