تور هند: باید امکان تبادل ریال و روپیه بین تجار ایران و هند توسعه یابد

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/هرمزگان سفیر هند در تهران گفت: در پی توسعه همکاری مالی و تجاری بین هرمزگان و کشور هندوستان هستیم.

تور هند: باید امکان تبادل ریال و روپیه بین تجار ایران و هند توسعه یابد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

گدام دارمندرا صبح امروز (نهم آبان ماه) در نشست فعالین اقتصادی هرمزگان با سفیر هند در تهران، اضافه کرد: به علت تاریخچه روابط بین کشور هند و استان هرمزگان به خصوص در زمینه تجاری و اقتصادی در پی افزایش این تعاملات و ارتباطات تجاری دو طرف هستیم.

گدام دارمندرا با بیان اینکه از همکاری تجاری، سرمایه گذاری، صادرات و واردات بین کشور هند و استان هرمزگان استقبال می کنیم، توضیح داد: خوشخبتانه آمادگی مناسبی از سوی تجار هرمزگانی برای صادرات مواد اولیه به کشور هند و واردات مواد اولیه مورد احتیاج به کشور ایران وجود دارد و این مهم باید روز به روز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی و پتانسیل بالای هرمزگان در صادرات خرما و محصولات شیلاتی ستودنی است، اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه انرژی، مهندسی و صنایع با اتاق بازرگانی تهران در حال مذاکره هستیم.

دارمندرا با بیان اینکه باید در زمینه تبادل اقتصادی بین دو طرف چه در امر صادرات چه واردات شرایط را تسهیل کنیم، اعلام کرد: با بانک های مرکزی ایران و هند صحبت هایی انجام شده که امکان این تبادل بوجود آید و چگونگی دریافت و پرداخت نیز معین گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان تبادل ریالی و روپیه بین تجار دو طرف وجود دارد و در پی هستیم حجم این موضوع را افزایش دهیم که در این خصوص صحبت هایی با کشور ایران انجام شده اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

سفیر هند در تهران با اشاره به اینکه باید بین اتاق های بازرگانی و اقتصادی دو طرف همکاری بیشتر و موثری صورت گیرد، اعلام کرد: مراودات عمیق اقتصادی بین دو طرف باید بار دیگر رقم بخورد و در پی افزایش همکاری های اقتصادی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1995

به "تور هند: باید امکان تبادل ریال و روپیه بین تجار ایران و هند توسعه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: باید امکان تبادل ریال و روپیه بین تجار ایران و هند توسعه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید