تاکید لاوروف بر نقش روسیه، چین و هند در حل بحران های جهانی

به گزارش تور بالی اندونزی، وزیر خارجه روسیه رایزنی های سه جانبه روسیه-چین-هند را عرصه بسیار مناسبی برای حل و فصل مثبت بحران ها و چالش های روزافزون جهانی دانسته و تقویت کننده تامین امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی نامید.

تاکید لاوروف بر نقش روسیه، چین و هند در حل بحران های جهانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه صبح امروز (چهارشنبه) در شانزدهمین نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، چین و هند در شهر ووژن چین تاکید نمود که ترکیب رایزنی های سه جانبه روسیه-چین-هند، عرصه بسیاری مناسبی را برای یافتن راهکار بسیاری از بحران های دنیای بوجود آورده است.

لاوروف گفت: جای خرسندی است که این شکل از مذاکرات همچنان به قوت خویش باقی و در حال توسعه است و به یکی از عرصه های مناسب برای یافتن پاسخ های مثبت برای بسیاری از چالش های دنیا امروز که روز به روز در حال افزایش هستند، تبدیل شده است.

وزیر خارجه روسیه تاکید نمود: مشارکت سه کشور بر پایه اصول محکم بین المللی راسخ بوده و بسیار مهم است که به سمت یک دستورکار متحد بین المللی در حرکت است که تقویت نماینده تامین امنیت و ثبات منطقه ای و دنیای باشد.

وان ایی وزیر خارجه چین نیز به نوبه خود در این نشست، یادآور شد که ترکیب رایزنی های سه جانبه بین روسیه، چین و هند باید به تقویت همکاری ها و هماهنگی اقدامات سه کشور در عرصه دنیای یاری کند. وی اضافه نمود: کشورهای ما مسئولیت بسیار مهمی در برابر حمایت از صلح و ثبات در سراسر دنیا داشته و ضروری است تا مشارکت و هماهنگی اقدامات خود در این راستا را تا جای ممکن تقویت نمایند.

به عقیده وی، این مسئله نه تنها به نفع سه کشور، بلکه در جهت تامین منافع همه جامعه بین الملل است و هماهنگی فعال مسکو، پکن و دهلی، امکانات جدیدی را برای حل و فصل مسائل دنیای بوجود آورده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 161

به "تاکید لاوروف بر نقش روسیه، چین و هند در حل بحران های جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید لاوروف بر نقش روسیه، چین و هند در حل بحران های جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید