رایزنی رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی درباره کره شمالی

به گزارش تور بالی اندونزی، مقام های رسمی از رایزنی رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی درباره یک توافق تجارت آزاد احتمالی و تنش ها بر سر مساله هسته ای کره شمالی خبر می دهند.

رایزنی رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی درباره کره شمالی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام های رسمی پنجشنبه گفتند: رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی درباره یک توافق احتمالی بر سر تجارت آزاد و همین طور تنش ها بر سر مساله هسته ای کره شمالی مذاکره خواهند کرد. این مذاکرات هفته آینده در جنوب چین انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش لی کی کیانگ نخست وزیر چین روز سه شنبه آینده میزبان مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و شینزو آبه نخست وزیر چین خواهد بود. این نشست در شهر چنگدو برگزار خواهد شد.

رهبران ژاپن و کره جنوبی دیدارهای جداگانه ای نیز با شی جین پینگ رئیس جمهور چین خواهند داشت. این مطلب را لو ژائوهوی معاون وزیر خارجه چین به خبرنگاران گفته است.

این دیدار در شرایطی برگزار می شود که تنش ها بین واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی بار دیگر بالا گرفته است.

مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی پس از شکست نشست فوریه رهبران دو کشور در فوریه سال جاری در شهر هانوی به بن بست رسیده است.

این در شرایطی است که ضرب الاجل یک ساله کره شمالی برای مذاکره با آمریکا رو به سرانجام است و پیونگ یانگ هشدار داده است که در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، جهت جدیدی را در پیش خواهد گرفت.

چین و روسیه دوشنبه گذشته پیش نویس طرحی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند که بر اساس آن بعضی از تحریم های کره شمالی لغو شود ولی این مساله با مخالفت آمریکا بریتانیا و فرانسه روبرو شده است.

معاون وزیر خارجه چین اضافه نمود: این نشست با هدف دستیابی به یک تاثیر سازنده برای رسیدن به ثبات و صلح در شبه جزیره کره خواهد بود. با این حال رهبران 3 کشور درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل صحبت نخواهند کرد.

این در حالی است که بعضی تنش های سیاسی موجب وخامت اوضاع در روابط بین ژاپن و کره جنوبی شده است.

این مساله موجب شده است تا دو طرف محدودیت های تجاری گسترده ای را علیه یکدیگر اعمال نموده و توافقنامه به اشتراک گذاشتن اطلاعات نظامی را نیز لغو نمایند.

معاون وزیر خارجه چین گفت: پکن احساس نمی کند که اختلافات بین کره جنوبی و ژاپن تاثیری بر همکاری های سه جانبه داشته باشد. رهبران سه کشور درباره تسریع مذاکرات برای دستیابی به توافق تجارت آزاد رایزنی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 661

به "رایزنی رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی درباره کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی درباره کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید