پنبه زنی کارگر رشته های کارفرمایش را پنبه کرد

به گزارش تور بالی اندونزی، بی احتیاطی کارگر 24 ساله کار، علاوه بر نقص جسمانی خود، کار و کاسبی کارفرمای 26 ساله اش را بهم زد.

پنبه زنی کارگر رشته های کارفرمایش را پنبه کرد

به گزارش خبرنگاران، مجید جوان عائله مندی است که با قرض و وام و در شرایطی که به تازگی هم ازدواج نموده بود، مغازه کوچکی را در جوار خانه اش اجاره کرد و بر حسب شغل پدری که تجربه اندکی هم به همین واسطه داشت، مشغول لحاف دوزی و پنبه زنی مشتریان محل سکونت شان می گردد.

در طی شش ماه به دلیل دقت و صداقت در کار و ارایه قیمت های منصفانه، کار این جوان ترقی می نماید و برای همین برای تحویل به موقع سفارش ها مجبور می گردد تا کارگری را برای همیاری جذب کند.

کارگری که تنها دو سال با او اختلاف سنی دارد و او نیز به تازگی متاهل شده و با مشخص حقوق ثابتی نزد او حاضر می گردد. در همان روزهای ابتدایی همکاری به دلیل قصور در انجام عملیات پنبه زنی با دستگاه سه انگشت او قطع می گردد.

روز وقوع حادثه مجید حتی در محل کارش نبود و در غیاب او کارگرش در حالی که دستگاه پنبه زنی روشن بوده، اقدام به برطرف گیر دستگاه می نماید. اشکالی فنی که به دلیل ورود حجم غیراستاندارد پنبه حادث شده بود و شاید اگر از پیش عواقب یک چنین کاری یا برطرف اشکال فنی به او دیکته شده بود، این واقعه انجام نمی شد.

در ادامه با طرح شکایت خانواده کارگر از مجید -مقصر حادثه - تا میزان 30 درصد دیه جرحی محکوم شناخته شد. با استناد به بند دو علل وقوع حادثه و موارد مندرج در مواد 91 و 95 قانون کار که صراحتا به امور حفاظتی و امنیتی کارگاه ها اشاره دارد، همچنین مجید به پرداخت مبلغی معادل 65 میلیون تومان بدهکار می گردد که به دلیل ناتوانی در تامین این میزان از تاریخ 15 تیرماه سال جاری روانه یکی از زندان های استان اصفهان می گردد.

اگرچه با کوشش گروه صلح و سازش ستاد دیه مبلغ محکومً به به 45 میلیون تومان کاهش یافته است اما بابت عدم توانایی در تهیه مبلغ باقی فرد یاد شده همچنان در بند بسرمی برد.

بر اساس اعلام ستاد دیه کشور، همسر مجید که در دوران بارداری بسر می برد به دلیل ناتوانی در تامین اجاره بها روانه خانه پدری شده و خانواده پدری بدهکار این پرونده اسباب و جهیزیه عروس را در انبار خانه شان نگهداری می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 539

به "پنبه زنی کارگر رشته های کارفرمایش را پنبه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنبه زنی کارگر رشته های کارفرمایش را پنبه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید