یونان برنامه های ریاضتی صندوق بین المللی پول را دیگر اجرا نمی کند

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران: مقام های دولت یونان به صندوق بین المللی پول اطلاع داده اند که این کشور میخواهد زودتر از موعد تعیین از برنامه نجات وام دهندگان بین المللی خارج گردد.

یونان برنامه های ریاضتی صندوق بین المللی پول را دیگر اجرا نمی کند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشا تودی، دولت یونان که به علت بحران اقتصادی مجبور به دریافت بزرگترین بسته نجات اقتصادی در تاریخ شده است میخواهد یک سال زودتر از موعد مشخص شده اجرای سیاست های ریاضتی را متوقف نموده و از تعهدات خود در چارچوب بسته نجات اقتصادی وام دهندگان بین المللی خارج گردد.

بحران اقتصادی و اقتصادی یونان که از سال 2010 میلادی شروع شد مقام های آتن را مجبور به دریافت بسته نجات اقتصادی از صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا نمود ولی اکنون با گذشت 4 سال از اجرای برنامه های ریاضتی که با نارضایتی های زیادی در این کشور روبرو شده دولت یونان بر این باور است که شرایط اقتصادی به ثبات کافی رسیده تا از این برنامه خارج گردد.

بسته 240 میلیارد یورویی بزرگترین بسته نجات اقتصادی در تاریخ به شمار می رود. آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان روز شنبه در مراسم رای اعتماد مجلس به دولت تاکید نمود که نه تنها احتیاج به یاری اقتصادی جدیدی نداریم بلکه به مابقی یاری اقتصادی فعلی نیز که قرار است از ابتدای سال آینده در اختیار یونان قرار گیرد احتیاجی نداریم. ما می توانیم از این برنامه نجات اقتصادی یک سال و نیم زودتر خارج شویم. این هدف ما است. گیکاس هاردوولیس وزیر دارایی یونان نیز روز گذشته این تصمیم دولت آتن را به کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول اعلام نموده است.

اعتبار بسته نجات اقتصادی وام دهندگان بین المللی به یونان مارس 2016 میلادی به خاتمه خواهد رسید. لاگارد هفته گذشته به مقام های آتن توصیه کرد تا به برنامه های ریاضت اقتصادی ادامه دهند چرا که این کشور هنوز با کسری بودجه 15 میلیارد یورویی در سال 2015 میلادی روبرو است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 389

به "یونان برنامه های ریاضتی صندوق بین المللی پول را دیگر اجرا نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان برنامه های ریاضتی صندوق بین المللی پول را دیگر اجرا نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید